Oldalak

2018. március 28., szerda

Nevelés

Türelemjáték: 2018. március 23-28.

Nagyjából két hét kell, hogy egy kutya valóban otthonosan érezze magát az új környezetben. Én igyekeztem első pillanattól kezdve nevelgetni, de jól látszik, hogy mostantól komolyabban meg kell húzni a kereteket. Mert bizony elkezdte feszegetni azokat.
Az eszköztárat széles körű a cukiságtól, a bökdösésig, a nyüszítéstől egészen a morgásig terjed a skála - nekem meg "csak" annyi a feladatom, hogy egyik színészi alakításnak se dőljek be.

A kutyanevelés "asztrológusul" szólva a Mars és Szaturnusz csatája. Mars nem más, mint Loni, a színtiszta, legelemibb ösztönök. Az étel érdekli, meg a játék, egyre vadabb csatákba, rohangászásokba megy bele a nagyobb szomszéd kutyákkal az udvaron.

Szaturnusz pedig én vagyok, az, aki felállítja a szabályokat és igyekszik helyes mederbe terelni ezt az őserőt.

Izgalmas kihívás. Eleinte a saját Marsommal igyekeztem reagálni, de azzal nem sokra mentem. Avalont ezen a téren már 14 hetesen keményebb fából faragták, mint engem. Az én Mérleg Marsom konfliktuskerülő és komoly problémáim vannak az agresszióval. Ezzel szemben Loni egy Skorpió Marsot tudhat magáénak: szívósság, makacsság és rendíthetetlenség jellemzi.

Ha középkori jelmezbe öltöztetnénk ezt a két szerepszemélyiséget, akkor én egy térharisnyás, elegáns Casanova lennék, aki meggyőzőerővel és szavakkal bárkit lefegyverez. Ő pedig egy talpig feketébe öltözött, hatalmas csataménen vágtató, titokzatos lovag. Kétség sem fér hozzá, hogy egy párbaj-kihívásból melyikük kerülne ki győztesen.

Ezért taktikát változtattam. Előszedtem énem céltudatosabb, hajlíthatatlanabb oldalát, azt a bizonyos Szaturnuszt. Na, vele nem lehet vitatkozni. Szívósságom nem nyers erőből, hanem tapasztalatból fakad. Rendíthetetlenségem nem játszma, valóban türelmes vagyok, ha valamit el akarok érni. Makacsságom pedig nagyon is tudatos. Látom, hogy milyen kutyám van, és most még hiába édibédi szőrgombóc, maholnap már esélyem sem lesz fizikai erővel megfékezni őt.

A kutyanevelés és nevelődés mindkettőnknek türelemjáték. De szerencsére az utolsó oltással újabb - szó szerinti - kapuk nyíltak meg előttünk. Kezdődhet a sétáltatás!


Tetszett a bejegyzés? Köszönöm, hogy megosztod másokkal is!
Ha érdekelnek a kutyás kalandjaim, kövess a Padparadsa Dog facebook oldalán.